LinK

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ TINGGAKAN LINK KAMU,NANTI CIK AINA JENGUK EA~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

link

~~Followers~~


Friday, July 27, 2012

"Suami Aku Ustaz"

Salam uolss..Salam Ramadhan

Kalau bercerita pasal novel, of coz ramai yang mania kan… terutamanya dalam kalangan ladies2..haha..Biasanya kalau novel, mst org kaitkan pasal cinta..cinta cinta kan, cume garapan cerita je yang berbeza. 

Actually I nak sharing tentg sbuah novel ni yang I bru je bca smalam.. Ceritanya best..Ada byak pgajarn n peljran yang kita boleh dapat dari novel ni terutamnya tentang cara nak dekatkan diri dengan Allah. Haaa..sape kate novel juz about love story??? Novel ni boleh dijadikan contoh la unt smua org mcamna  nak mlayari khidupan dengan penuh kberktan dan diredhaiNYA. 

Tajuknya “ SUAMI AKU USTAZ” hasil buah tangan HANNAH DHANIYAH yang diterbtkn oleh Karya Seni.

Bingkisan Hati

Mula2 tgok cover je da bleh goda aku unt belek isi dalamnya..ternyata ceritanya memng best. Serba sedikit sinopsis novel:

Mengisahkan tentang kisah seorang gadis (Alisa) yang dijodohkan oleh keluarganya dengan seorang lelaki bernama Ustaz Hafiz. Dorang kena kwen sebab ibu bapa Alisa ingin ke Mekah dan mereka telah merancang untuk menyatukan Alisa dan Ustaz Hafiz sebelum ke Tanah Suci. Alasan yang  diberikan oleh ibu bapa Alisa ialah katanya untuk kawal tingkah laku Alisa yang semakin liar. Dalam massa yang sama, Alisa bertungkus lumus untuk menamatkan persekolahannya (SPM). Kehidupan Alisa semakin hari semakin berubah sejak berkahwin dngan Ustaz Hafiz. Ustaz Hafiz banyak mengajar Al-Quran, ilmu fiqah, Sirah dan sebagainya. Walaupun Alisa masih tidak dapat menerima kehidupan barunya dengan Ustaz Hafiz, namun dia tidak juga membantah sehinggalah berputik cinta untuk suaminya itu.

 Ending novel ni of coz la happy ending… Mmg best bila bca novel ni..Apa yang penting bnyak perkara yang kita dapat tahu n bljar trutamnya tntg ilmu agama. Pada sesiapa yang mencari bngkisan yang istimewa untuk pengisian hati..cubala bca novel ni..jgan sampai mengelamun plak. Kita ambik yang baik n tgalkan yang buruk. Apa2 pn selamat membaca. Wassalam..

2 comments:

  1. boleh pinjam tak? hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam yang, so sorry..novel ni member Cik Aina da bwak blik kg..huhu..

      Delete