LinK

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ TINGGAKAN LINK KAMU,NANTI CIK AINA JENGUK EA~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

link

~~Followers~~

Tuesday, March 22, 2011

KemBar Siang or PelaNduk Dua serupa?

salam,
ha sama tapi tak serupa ni..dua2 muka kwan cik aina...cube tgok..
wise mise

isey or norrisss??




Norriss..                                                                                    








 Haaaa...sama takkk..dorg ni adk brdik twin l000rrrr...

Monday, March 21, 2011

WeDDing zaZa N Jojo, my BFF

Salam, da lama x tulis dalam niey..rindu korg smua..cik aina sbuk g majlis kwen my bff.. ni la smua pic kwen dorg..unt tatapan smua...

berDebar Sblum akad nikah ni

Alhamdulillah selamat diijabkabulkan

sanding pakai songket...santekkk

pakai 1 dress jgak..cunn..

Erm tu jela yag sempat cik aina coretkan unt entry ni..xsempat..so enjoy it

Wednesday, March 9, 2011

PULAPOL KENA SERANG!!!

“Adenovirus”???? Kawan2 tau tak ini virus apa? Lau sya ini 1st time dengar. 2pun sebab keluar lam brita pasal Pelatih Pulapol diserang virus misteri (Utusan Malaysia, 9/3/2011). 
Adenovirus
      Seramai 28 pelatih Pusat Latihan Asas Polis (Pulapol) kat Kuala Lumpur, dimasukkan ke wad Hospital Kuala Lumpur (HKL), sejak Jumaat lalu, selepas mengalami demam panas, cirit-birit dan batuk akibat dipercayai diserang virus misteri. Dengan serangan virus ini, ramai pihak yang agak kaget..maklumlah..blum pernah dengar pun kan. Cik aina teringin jugak nak tau apa sebenarnya virus ni n dtgnya dr mana?? Hurm... jom kita cari..

Adenovirus???
  • Menurut satu sumber, adenovirus merupakan suatu virus yang menyerang saluran pernafasan manusia.
  • Virus ini pernah menyerang manusia pada Zaman Perang Dunia Kedua yang disebabkan oleh stress.
Simptom?
  • Antara symptom yang berkemungkinan dijangkiti virus ini antaranya bronchitis, pneumonia, menggigil, radang pada selaput kelopak mata, demam2, muntah2, cirit birit. 
  • Antara golongan yang biasanya mudah dijangkiti pula ialah golongan yang mengalami sistem immune badan yang agak lemah atau individu yang ada masalah respiratori dan pesakit jantung kerana ia berkait rapat dengan sistem pernafasan manusia.
Rawatan
  • Agak susah untuk menemukan rawatan bagi pesakit yang dijangkiti oleh sebarang virus. So, apa yang perlu ialah pencegahan kepada penyakit dan kawalan terhadap virus daipada terus menular. Then, kalu ada kes or symptom kenala trus lapor supaya ia boleh dikawal.
Langkah pencegahan
  • Dont 4get 2 wash ur hand.
  • Kena prihatin pada penjagaan peribadi (alat sulit & sbgnya)
  • Kalau demam, terus dapatkan rawatan Dr.  dan cuba asingkan tempat tidur agar setiap kemungkinan dapat dielakkan
         Lastly Cik aiNa dapat jugak cari serba sdikit in4mtn tntg Adenovirus yang serang bakal abang2 polis.. Tapi law nak tau lbih lanjut korg carila kat cni Adenovirus Infection,
adenovirus....
          Soooooo...kita kenala ambil langkah berjaga-jaga n amalkan hidup sihat. Engat tau kwan2..Kesihatan akan bantu kita untuk capai kejayaan..Healthy 1st okk..bukan Wealthy 1st ..Wassalam
Selamatkan abang2 poliss..

fr0m my HearT


Posted by Picasa

InSomnia ke Aku niE!!!

Salam smua,
Hurm cik aina ada stu keluhan ni..pasalnye susah sgat nak tdo. Da lme kite alami bnda ni, dri blajo dlu lg..duuiii sampai skang xok2 ag..Asal mlam je mst kpla nip k nak wat ape c0z sush sgat nak lelapkan mata.


Kdg2 kwan2 kite da lena dkat sejam dua jam, tapi kiter tak dapat td0w agg..tensi0nnyerrrr...baring dekat tilam daripada pukul 12 pun, sure pukul 4 lebih baru rasa ngantuk. padahal kerja sikit punya penat tapi tak ngantuk.. aku dah cuba semua petua tapi semua tak jadi.. dah dekat bpe tahun macam ni.. tolong.tolong.tolong aku ..terpk jgak kiter ni dah ad virus insomnia ke? 


Hurm..pnah kwan2 kiter ckap, minumla susu sblm tdo..msalahnye cik aina ni xminum susu..susah jgak. Ad plak yag ckap, jgan minum mnumn berkafien..takut tak leh tdo..hurm..kekadang tu, lau nak tdo, tdo jugak..xda maknanyerrr..


Alih2 pnah jgak kiter minum ubt btuk gara2 tension sgt xley tdo..huhu..terpksa lerrrr..tpi takut la plak kan t ktagih....
Ada lak skalu tuh, kiter sms kwan kan saje kcow org c0z tak leh tdo..buleh2nya plak dya ckap xpe..jap agi ad pompuan ambot pnjg dtang kcow..hishhh.., antu men ibu jari kaki kiter la..ciap la dorg..kak limah lah..mcm2..werrrkk.. cik TiQahc'TieY...

Friday, March 4, 2011

Nak Further staD or Keja Dlu??

Salam kngkawan...
Hurm aduhhh..aina bgung ni..blaja dah abis..tapi kja tetp lum dpat ag..Engat nak smbung stad tapi aduhhh bru engt, nak kna setel loaN ngan G0vern plak.Mcam2 di pk dalam kpala ni. Kalu nak ikutkn hati..mmg engat nk frther stad dulu..c0z nant xla trase janggl sgt nk blaja blik..Blum trpk lg nak btul2 keja..c0mpiussss ni..Kalu stad..mest perkra ni yg jadi persoalan:
ü  Kursus apa? ...Kursus Secara Disertasi / Kajian Kursus...konsep pelaksanaan?
ü  Tajuk kajian?
ü  Cadangan Universiti? ...(tentu U yang senang 'berkira' dan lulus)
ü  Tempoh belajar dan berapa anggaran kos.
ü   Bantuan kewangan
ü  Halangan / Masalah semasa belajar............toiingg3x mcm2 lak kta pk..

keja pun ok gak..hurm

Ada lak kwan kite ckap.....” HUHU..keje..keje dapat duit...kalau belaja keluar duit....tapi tengok gak...kalau tak de keje...belaja la...tambahkan ilmu sampai ada keje..huhuhuhu...tah a...leh fikirkan apa yg patut utk diri sendiri..”  
Lagi...” kerje je la!sambung belajar tu tunggu sampai bersara baru sambung la!” 
stuDy la..
Nampknye memg kna srius pk ni..xmo la plak slah plih jln ke ape ke kan..                                      kalu kengkwan ad cdgan mohla tlong kiter..thanx ar..Wassalam
bingung2 jak ni...hhuhu..

Thursday, March 3, 2011

SaaT keTemu Kamu, Kamu n Kamu....

Mse kat UMS dlu kter ad geng yg memg s0000000 close la gak kan. Kiter, Zaleha, Liza n C’Pah. Boleh dikatakan kami ni sekepala la..sy0k hbis lau kmi sesame. Ekceli sblum msuk UMS kmi b’4 tak knal pun antr stu sma len, tu la jdoh kan. Kite, Za n C’Pah knal mse MSM 1st2x dlu.
Nak dijadikan citer kit0rg ber3 ni d tempatkan dkat stu blok di Kg A. Msetu memg kat UMS xda org,  yg tgal smuanya freShie yg bru rgstr. So dkat blok sunyi sgat c0z seni0r2 mc kat kg Cuti sem kan. Kiter lak dapat bilik b’sblahn ngan c Za, C’Pah plak kat dpan bilik kter.
Mse mula2 nak knal ngan C’Pah, kiter trsrmpak ngan dya kat tgga, dya dri tgkat ats..huuu tkjut biawk kiter msetu, dya pun sme hihi..klakar tgok mke msg..haaa msetula kmi mle b’knal knalan..
Ngan Za plak msetu fmly dya antar g Rgstr kat UMS, dia nannngisss nak blik c0z jaw dr fmly..haha klakar lak bla engt..dlam kpla kiter dok pk mst bdk ni mnja..Tup2 bla da knal Hohooooohoo HaV0c Gler..Syok..
Ngan Lza plak knal mse kmi nak intrvw j0in Plapes..dia ni memg Klantan sejati..mulut dya memg bec0k..sronok sgat. Kbtulan plak kiter, Za n C’Pah satu kos..Cosm8 ktakan..so kemana pun bersama la. C Leza lak satu skolah so mmg biNgit aBis la klu kmi jmpa. FreNz 4eVa..
inila kami..hihi..